Mastodontstoppet på linje 13 var såklart gårdagens stora grej, men det finns lite rester att ta vara på i nån sorts bloggpyttipanna. För även sen man fått ordning på trafiken fortsatte trafiken att vara i oordning – precis som vanligt. Inga fler jättehändelser inträffade så länge Hatbloggen var på jobbet, men det var hela tiden så lagom mycket kaos att radion gick varm och tåg fick köa och vändas i förtid över hela stan.
I tunneln på väg ut från Ropsten blev ett tåg stående en stund med ett krånglande dörrpar eller nåt i den stilen, vid Danderyds sjukhus tog inte T:s bromsar som de skulle med utrymning och försiktighetskörning genom stan som följd, och vid Östermalmstorg vände man ett tåg på plattform 2 istället för på bryggan, vilket resulterade i viss köbildning. Det är bara precis så mycket att man aldrig någonsin kan slappna av.
Om det blir bråk vid Fittja eller om man har en stökig fylla vid Norsborg får man alltid besked om att vakter kommer inom nån halvtimme eller att de möter upp vid Bredäng (”Nej, förresten, de kommer först vid Liljeholmen”, ”Eller nej, nya bud, de kommer vid Slussen”, ”Nu har man ändrat sig, stå kvar när du kommer till T-Centralen så kommer vakterna där”, ”Trygg-c ringer och säger de ska försöka hinna till Ropsten innan du avgår söderut”…), men på onsdagen anropade en förare och rapporterade att det låg en sönderslagen ölflaska på plattformen vid Karlaplan, och när Hatbloggen passerade en stund senare stod sex (6!) lingonfärgade ordningsvakter och bevakade flaskan. Det ger en intressant inblick i prioriteringssystemet på Trygghetscentralen.
torsdag 22 november 2007
Pyttipanna.
Etiketter:
Bredäng,
Danderyds sjukhus,
Fittja,
Kaos,
Karlaplan,
Liljeholmen,
Norsborg,
Ropsten,
Slussen,
T-Centralen,
Östermalmstorg
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Stök och bråk på T-centralen
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=717852
Bråk, fylla och skadegörelse. I oktober rapporterades över 300 incidenter på T-centralen i Stockholm. Stöket i tunnelbanan är som värst vid de stora knutpunkterna.
Skicka en kommentar