onsdag 6 juni 2007

Burkplockare.

Jag måste verkligen ta tillfället i akt och gratulera regeringen Reinfelt för sina fina sociala "reformer" som lett till fler utslagna människor. Tack vara era sänkta skatter och a-kassor så har antalet burkplockare på stadens tunnelbanespår slagit rekord!
Aldrig någonsin har vi haft så många desperata människor som hoppar ned på spåren för att plocka upp de burkar som ligger där.
Att burkarna finns där kan vi tacka alla danderydsdrägg och studenter för.

Att plocka burkar på spåret är ett tecken på en fantastiskt företagsamhet, kanske den företagsamhet som Reinfelt och Alliansen ansett att de arbetslösa hittils saknat, och det kräver mycket mod, att under rusningen våga kasta sig ut på spåret för att plocka upp dessa dyrgripar.
Många lyckas få ihop flera påsar, och det är en väldigt lukrativ bransch, tills man blir påkörd och dör.

Har under dagen även hört om dessa studenter som råkat ut för olyckor och fallit ned för flak.
Jag tycker det känns rätt skönt, 20 pers mindre som kan sabotera tunnelbanan den kommande helgen.

2 kommentarer:

Plitfittan sa...

Hej Ola och Qarola. Utmanaren är här. Ni har inte längre Sveriges enda gnäll-blogg. Men jag är inte här för att konkurrera, snarare tänker jag mig ett samarbete. Låt oss tillsammans sprida hat i världen!

Ola!
/Systradi.

plitfittorna sa...

Ändrade planer. Jag har redan fått en allierad och vi är numer plitfittorna istället. Vi hatare förökar oss som kåta råttor!