tisdag 12 juni 2007

Konservburkshelvete!!

Här kommer lite info om de gamla vagnarna i tunnelbanan som de flesta inte känner till! De ska gå i trafik fram tills 2020, troligen längre om de inte brinner upp allihopa, då SL inte tänker köpa in fler "nya" vagnar. Produktionen ligger nere sedan länge.

Och det är fruktansvärt roligt att köra omkring i dessa konservburkar! Som idag, när ingenting i tåget fungerade. Skyltarna på plattformarna visade att tåget gick till Mörby centrum fast jag körde till Ropsten, mina högtalare fungerade inte så jag kunde inte heller informera om den korrekta destinationen och eftersom jag är så kort, kunde jag inte heller ställa in skylten på tåget, så det stod Skärmarbrink.
Folk sprang som dårar fram och tillbaka i förtvivlan över att inte veta vart tåget gick, och med en skräck i blicken som sa att de verkligen trodde att tåget gick till Skärmarbrink och skulle göra en U-sväng vid Slussen för att köra söderut igen....

Vårt kära företag håller dessutom på att testar nya förarstolar som går under arbetsnamnet gynekologstolen. Stolens armstöd ser EXAKT ut som de benstöd som finns på gynstolarna. Ni kan ju föreställa er själva hur bekvämt det är att köra omkring i dessa stolar....

För övrig undrar vi vad det är som gör att män inte fattar att ett nej är ett nej, och rekomenderar oppositionen att göra ett lika bra val 2010 som de gjorde i fotbollsmatchen mot Alliansen... Kristdemokrater kan inte spela fotboll, det säger sig självt.

Inga kommentarer: