lördag 30 juni 2007

Vårbergs Zoo

Mitt hem har sakta men säkert förvandlats till ett Zoo...
Under en tid har man kunnat påträffa diverse utsöndringar från djur i vår korridor.
Det började med ett antal välplacerade hundbajs högar, fortsatte med blod från hundar som löper och en jävla massa ludd. Man kan ju tycka att det inte är för mycket begärt av ägaren till dessa djur att städa upp efter sina djur, men eftersom detta inte skett utgår jag ifrån att vi helt enkelt har ett gäng vilda hundar som lever i korridoren, eller jag menar, på Zoo.

Och igår var det dags igen. Jag går in i korridoren och finner att någon lagt ut mat på en tidning i ett hörn i korridoren. Kanske ett sätt att locka fram bestarna? Jag fortsätter och till min stora förvåning finner jag ännu mera mat utlagd i ett annat hörn tillsammans med en vattenskål!
Jag väntar med spänning på den dag då dessa djur gör gemensam sak med mina silverfiskar och försöker äta upp mig...
Jag kanske också borde lägga ut mat i korridoren vid närmare eftertanke....

Härom dagen kom en kille fram till mig i Liljeholmen och frågade om tunnelbanan gick imorgon(som var en vanlig tisdag)!!
Jag försökte svara så gott jag kunde utan att idiotförklara killen, det är ju inte hans fel att han föddes utan hjärna, men det var svårt...
Men man måste ändå ge killen lite beröm, för jag tror att han är något på spåret...

Tänk vad härligt att få ropa ut i högtalarna: -"Passa på, sista chansen att åka tunnelbana, imorgon är det för sent!"
Hatbloggsredaktionen förordar en omedelbar nedläggning av verksamheten och förtidspensionering av samtliga förare så att vi kan ansluta oss till de andra A-lagarna på Liljeholmstorget!

Inga kommentarer: