tisdag 5 juni 2007

Äntligen hjärnblödning.

Har lovat Qarola att premiärblogga ikväll. Problemet är bara att all dagens vrede, frustration och bitterhet rinner bort på vägen hem. Jag hatar verkligen att gå runt och känna mig så här smånöjd med tillvaron. Som tur var (ja, för bloggen alltså) strulade portlåset när jag äntligen krälat upp för de branta backarna till mitt hus. Det verkar som om nån petat in nåt i låset så att man inte får in nyckeln, utan står där och känner sig lite dum i huvudet. Det allra dummaste är att det var så redan igår natt, vilket jag naturligtvis glömt bort nu. Då (igår, alltså) stod jag en lång stund utanför porten och funderade på om det möjligen kunde vara så att jag slutligen drabbats av den där hjärnblödningen jag väntat på och gått till fel hus. Så var det inte, så jag fick vackert gå runt huset till framsidan istället för att ringa 112. Fattar inte varför portnumret inte står utanför porten på baksidan.

Fikade med en god vän idag, och vi talade bland annat om EU-ländernas fullkomligt obegripliga turkskräck. Ingen skulle bli gladare än jag om de (turkarna) kom och tog våra jobb och våra kvinnor. I alla fall just mitt jobb. Nån kvinna har jag ju inte, annars fick de gärna ta henne också.

Vår chef har hållit arbetsplatsmöte med några av sina undersåtar. Utdrag ur protokollet: "Gruppen fick i uppgift att nämna några positiva och några negativa arbetsmiljöfaktorer. Ingen kom på något positivt." Öppna gränserna nu!

Min näsa är illröd efter kaffedrickningen på kajen vid Stadshuset.

2 kommentarer:

Dallerberg sa...

Men tänk om det kom en massa bögturkar och tog alla män? TÄNK!!!!!!! AKTA DIG FÖR TURKARNA DE TAR VAD SOM HELST!!!!!!

Jeppe sa...

Du är väldigt generös. Vad tror du egentligen skulle hända om vi släppte in invandrare hur som helst?!?
Vi skulle få en massa människor som var kvalificerade till jobb som vi får fastän vi inte är kvalificerade. Som om detta ine är nog skulle de med stor sannolikhet göra ett bra jobb även på skitjobb som vi kan behålla trots att vi gör så lite som möjligt.
Dessutom har jag en kvinna och skulle bli mycket upprörd om någon snodde henne (hon skulle troligen bli upprörd om någon snodde mig med)