lördag 12 januari 2008

Hur gör Homosapiens?

Åh det är så trist. Som ni märker har vi inte bloggat på ett tag, och det är inte så konstigt, det finns absolut i n g e n t i n g att skriva om.
Hatbloggen är less. Människor är så konstiga och vi är innerligt trötta på folk just nu.
Människan ska vara den högst stående varelsen på jorden och allt vi lyckas åstakomma är att glömma barnvagnar på tunnelbanan, göra kärnvapen och kommit på den ytterst idiotiska sporten stavhopp.

Dessutom vet inte folk hur man ska skylta ordentligt i tunnelbanan vid hastighetsbegränsningar. Under måndagen så sattes skyltar upp och byttes ut om och om igen vid Östermalmstorg norrut och det är fortfarande knasigt skyltat även om det inte är lika illa som det var från början. Vilka är idioterna som inte vet hur man skyltar? Det är säkert utlagt på entrepenad precis som allt annat och sköts av kineser utan arbetstillstånd som tjänar 5kr i timmen.

Ja vi är bittra, hatiska och hemska. Vi ser fram emot den dag vi kan jobba utan inblandning av andra människor. Att få vara ett med tåget och inte behöva bli spottade på och bara få njuta av naturen, eller nåt....

Om ni har något som ni tycker bör tas med i bloggen så kan ni maila oss: olabogensochqarolashatblogg@gmail.com eller lämmna kommentarar.

Vi hittade det här på nätet, om folk som är anställda för att trycka in människor i tunnelbanevagnar. Håll till godo.
http://in.reuters.com/news/video?videoId=73603&videoChannel=2

4 kommentarer:

880 90 sa...

Finns ingen anledning till att vara bitter, snart är det ju "Stora Medarbetardagen"...
"En kul och spännande dag" som dom skriver...
det kommer bli knasroligt, som tex "Gör din egen löpsedel med äkta tidningsmakare" eller "Låt dig fotograferas med världens vackraste fåglar"... Va sägs om det?
Längtar redan...25-27 Jan

Häpp

Anonym sa...

Och så kan man få en guidad tur i den finfina Hagaparken, mitt i vintern. Längtar redan. Bjuds det på varm choklad och ostmackor tro? Eller vinter och vinter, börjar mer kännas som en lång och utdragen höst. För övrigt så blev jag spottad på just idag, på väg in mälarhöjden. Okej, tåget blev spottat på, men det var tydligt att det var mig han siktade på. Hur han tänkt träffa genom glaset i hytten vet jag inte och jag brydde mig heller inte om att fråga. Bladibla.

Dagens låt blir: "Atlantis To Interzone" med Klaxons.

TimK sa...

Jag tycker att man borde göra i Stockholm såsom man gjort i Kiev.

Kommer ihåg den gången jag stod på pfd 3 vid TCE, på väg till jobbet på Lidingö, i Connex-uniform. Jag visste var jag skulle stå så att jag hamnade bredvid, men inte framför, ett dörrpar i första vagnen.

När väl tåget kommer in är det, givetvis, idioter som försöker tränga sig på innan folk hinner kliva av. Varpå jag utbrister:

"AVSTIGNING SKER FÖRST! This is not the last helicopter out of Saigon."

En viss verkan på trafikanterna kunde faktiskt skönjas.

trasan sa...

fjärillhus kanske kul för vissa med speciella läggningar . men inte för mig alla fall.... tacka vet ja bolaget , för där kan man köpa konovalenko det som är så gott......