onsdag 30 januari 2008

White trash-hororna!

Under en längre tid har det nu varit kaos i samband med delningen av turen 20 i Mörby Centrum. Det är gamla skrotiga vagnar som ska delas i två delar och köras ned i depån så att de inte blockerar nödutgången. Tidigare år har delningen av detta tåg skett vid inryckningen efter rusningen men sen i höstas delas nu turen 20 i samband med kopplingen på kvällen. Ofta går det fel vid delningen av tur 20 och det innebär i sin tur att hela kvällskopplingen blir ännu mer kaosartad än vad den brukar.

Kopplingen i Norsborg brukar vara förskonad från allvarligare incidenter men igår, efter att Hatbloggen fått sitt tåg delat och varit på toa, så utspelade sig följande:
Vi ladde upp tåget och såg till vår stora förvåning att vi hade rött på signalen utfart Norsborg eftersom någon(ställverket?) gett tur 8 tågväg in i Norsborg innan vi hade åkt!
Det hela var rätt lustigt och ledde till en cirka 15 minuters försening. Om Hatbloggen hade vetat att vårt toalettbesök skulle förvirra ställverket så till den milda grad att vi nästan krockade med ett annat tåg, så hade vi hållt oss!
Eller vid närmare eftertanke så hade vi nog inte gjort någonting alls annorlunda!

Med toabesök i åtanke har någon lämnat en toalettsits vid plattform 1 i Ropsten. Hatbloggen undrar om det är så att cheferna nu planerar någon slags mobil toalett? Kanske är det så att de kommer att sätta dit någon av bajamajorna som användes vid stora medarbetardagen?
Eller så är det en trevlig trafikant som helt enkelt tycker synd om oss tunneltågförare som aldrig har tid till att gå på toaletten.

Hatbloggen har alltid levt med föreställningen om att vi kallas för tunneltågförare. Men i en kommentar till vårt inlägg om tunnelliggaren har vi istället blivit kallade för white trash-horor!
Hatbloggen är ju inte den som är den och vi uppgraderar oss gärna från att vara det lägsta av det lägsta, nämligen tunneltågförare, till att numera vara white trash-horor.

14 kommentarer:

trasan sa...

ja vi är alla det då. sådana där horor som anonym säger.... men det är, och låter bra mycket tuffare än ordet idiot i alla fall.... the white trash drivers är vi i alla fall... mest skit vi jobbar åt, och kör omkring med......

880 90 sa...

Ha Ha

Håller med, undrar vem den anonyma är? Har Tudor fått spelet???

880 90 sa...

Rattfull förare körde på fel spår

GÖTEBORG. En förare på 4:ans spårvagn åkte fast för grovt rattfylleri i går kväll.
När spårvagnen stoppades på Drottningtorget i centrala Göteborg visade utandningsprovet på 1,54 promille.
Då hade mannen under fyra timmar kört passagerare mellan Mölndal och Angered centrum - en sträcka på sammanlagt ungefär tio mil!

http://www.gt.se/nyheter/1.1026949/rattfull-forare-korde-pa-fel-spar

Anonym sa...

"Ja vi är bittra, hatiska och hemska. Vi ser fram emot den dag vi kan jobba utan inblandning av andra människor. Att få vara ett med tåget och inte behöva bli spottade på och bara få njuta av naturen, eller nåt...."

Känns inte lönt att skriva mer. White Trash-horor var först menat som ett skämt men nu inser jag att jag hade rätt.
Ja visst är människor jobbiga Ola? Spottar folk på er Qarola?

Ser jag er på stan hade jag nog också spottat.

Se upp för dörrarna.
Se upp för livet.

All my sympathies.

Anonym sa...

Gulligt att ni tog bort den fina bild jag la upp föresten.
Var den för stark? Blev ni påminda om er sorliga barndom i det sunkiga radhuset i Skarpnäck med en narkoman till mamma och en pedofil till pappa?
Ni fick den nog i tvåan många gånger.

Anonym sa...

Vem är denne fege anonyme?
Är han/hon bara trött på livet, ironisk, eller bara allmänt blåst?
Eller har jag helt enkelt missat nått?

/A

Dallerberg sa...

anonym, åh du är ju helt värdelös. Jag har nog aldrig sett ett sämre försök att "röra till i grytan", ingen finess alls. Det enda riktigt elaka du fick till var påståendet att de växt upp i SKARPNÄCK. Men eftersom alla vet att det inte är sant så kan man ju bra dra slutsatsen att inget annat du skrivit är sant heller utan bara pinsamt dåligt komponerade provokationer.

Alltså kan du lägga ner nu. Såja.

880 90 sa...

Är ju ett psykfall det där...

Ett tag kunde man inte lämmna anonyma kommentarer, återinför det.

880 90 sa...

Pfd 1 vid Liljeholmen i södra änden, ovanpå den fina informationstavlan så har någon ristat in med stora bokstäver "Jag ska knulla".
Spärrvakten har rapporterat det men efter flera veckor kan man fortfarande bli informerad om att någon "ska knulla".

"Trevligt" "Tryggt" "Mänskligt"...

eller hur kampanjen nu var...

Anonym sa...

Intressant blogg. Kan komma till användning...

Anonym sa...

Känns som det inte är säkert att åka T-bana med tanke på nivån på personalens inkompetens

Anonym sa...

Intressant blogg!

Anonym sa...

Yay! White Trash-hora. Äntligen, jag som kämpat så länge och äntligen har jag hittat rätt. Vägen dit har varit krokig jag har kallats nassebög (intressant nog), halvdansk och kommunistjävel (däremot aldrig kommunistnassebögjävel), men nu äntligen har smädelserna hitta hem och jag känner mig liksom hel på något vis. White Trash-hora; med stolt huvud skall jag gå till jobbet bärandes denna hederstitel.

Sedan undrar jag om det någonsin varit säkert att åka tunnelbana. Trafikanterna är ju oftast inte riktigt kloka. Bladibla.


Dagen låt blir: "Drama In the Subway" av à;GRUMH...

Anonym sa...

Och nu först slog det mig att det kanske bara är om en är en hatbloggare som en får kalla sig white trash-hora. Damn it, jag som ville. Oh well... kanske någon dag.