Hatbloggen hade tänkt uppmärksamma att Bombardier förutom att bygga tunnelbanevagnar tydligen har ägnat sig åt att sätta ihop fullkomligt värdelösa flygplan, men en av våra vakna läsare hann före (se kommentarerna till det här inlägget). SAS har drabbats av fyra tillbud på lika många dagar. Två gånger har landningsställen brutits av, vilket tydligen aldrig tidigare ska ha inträffat med den här flygplanstypen. Enligt Hatbloggens erfarenhet brukar tekniska prylar sluta funka strax efter att garantin gått ut, så det är väl kanske troligast att det är så i just det här fallet (vi ska tipsa haverikommissionen om att börja nysta i den änden). Frågan är bara när garantin går ut på våra C20-vagnar. Inte före 2013, hoppas Hatbloggen.
Varför står det ”Värde 4 kr” på SL:s trafikanttidtabeller? Är det för att vi ska vara tacksamma för att vi får dem gratis? Eller är det för att vänja oss vid deras värde, så att man kan börja ta betalt för dem i en inte alltför avlägsen framtid? Och hur mycket är förartidtabellerna som vi har...råkat få med oss hem värda? Tänk om det visar sig att man sitter på en smärre förmögenhet i tidtabeller - kan man växla in dem nånstans?
onsdag 12 september 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
4 kommentarer:
SAS köper sedan en tid in underhåll av flygplanen av Tågias dotterbolag "Flygia".
Samägt av SAS, Luftfartsverket och Bombardier med vardera en tredjedel. "Flygia" har målsättningen att vara ett av världens tre bästa bolag för flygplansservice. Inga jämförelser för övrigt...... ;-)
År "2013" diskuteras lite här och var på hatbloggen. Och talet "13" står för lite olika saker, som ni vet. Undrar vem det kommer att ge mest otur för.....
Kanske vi resenärer kan betala resan med tidtabeller ?, 10 st gäller för resa i en zon.
Är Anonym 2 chef på SL?
Skicka en kommentar