onsdag 26 december 2007

Flygbussarna.

Att komma till jobbet efter julens alla bestyr kändes onekligen som semster för Hatbloggen!
Det är verkligen nu man ska jobba när det inte är en kotte ute och åker. Informatörerna borde se till så att det rullar en text på stations skyltarna som informerar trafikanterna om "att under jul helgen så går tågen cirka 2 minuter för tidigt, hela tiden!"
Eller så borde SL införa en mer realistisk tidtabell, så att trafikledningen slipper sitta och ropa på tågen att sakta ned.

De tre första timmarna avlöpte med lite folk. Men kring 22.30 var det helt plötsligt jätte många ute på Mörby grenen som ville åka tunnelbana!!? Vi antar att öfverklassen(och kanske en eller annan Norrtälje idiot) i Danderyd, Bergshamra och Tekniska även på juldagen välfärdade till sitt mekka(stureplan). Det är alltid lika facinerande att se 35åriga välklädda män med gråsprängt hår bete sig som fulla 15åringar.

15 åringar var det gott om vid Bergshamra, som är stadens norra motsvarighet till Masmo.
Ungdomsgård som vanligt, med cigaretter och utdragna brandslangar. Hatbloggen kan inte hjälpa att undra vad det är som lockar dem att sitta nere i Bergshamras tunnelbanestation när man istället kan vara hemma och ta det lungt.

På julaftons morgon nåddes Hatbloggen av nyheten att en flygbuss påväg till Skavsta flygplats börjat brinna på E4:an. Vi har aldrig någonsin hört talas om en flygbuss som tagit eld, men det var ju iofs innan Veolia blev majoritets ägare i flygbussarna.

13 kommentarer:

880 90 sa...

Lungt...hemma...med morsan och farsan, nej för fan, jag går ner med polarna till tunnelbanan...

trasan sa...

men vadå för tidigt? det finns ju både klocka att titta på och en tid tabell att titta i.... ja ja om vi skulle börja dela ut ansöknings blanketter till dessa slynglar och slynor. för dom verkar vara helt fixerade i tunnelbanor. så har dom ju sin framtid räddad dom behöver inte nån jävla socitets ut bildning på nått universitet eller teknisk högskola ha ha ha

Dallerberg sa...

Finns det överklass i Bergshamra? :O

Jag trodde det bara fanns såna där äckliga bostadshotell för struliga ungdomar och narkomaner.

Eller jag menar, det är klart det finns överklass där men jag har då aldrig sett dem i eller nära tunnelbanan.

880 90 sa...

Men Hallåååå

Det är ju dom som åker med oss, eliten.
Utan överklassen i tunnelbanan kan vi lägga ner

:D

TimK sa...

Är det emellertid bara jag som tycker att det här känns som någon sorts definitivt fall?

Eller är jag naiv? ;-)

Anonym sa...

låt dom få åka buss det är väl det dom vill. och då hoppas jag att den där stenkastar ligan kommer tillbaka, som kasta på bussar där ute .. tycker saken är sol klar dom vill inte ha någon kollektiv trafik där ute. lägg ner skiten. lika bra att dom får som dom vill.... innan någon kollega får sätta livet till där utåt.....

Hatbloggen. sa...

Det är verkligen intressant hur olika man behandlar folk trots att de beter sig på samma sätt. Kidsen i Norsborg gör samma sak, är stationen avstängd? Nej. Kidsen i Midsommarkransen gör samma sak, är den stationen avstängd? Nej inte det heller.

TimK sa...

Mja jag vet just inte. Är det någon som blivit skadad av raketer i Norsborg eller Kransen? Nu är det ju så att en man har blivit rätt allvarligt skadad i Rinkeby. Håller kidsen verkligen på att smälla av fyrverkerier på själva stationerna i tubens sydvästra vrå?

Det är allvarliga frågor, inte att jag ifrågasätter era kunskaper om situationen utan jag undrar om det verkligen är jämförbart.

trasan sa...

i kopplingen i går kväll ute i kungliga norsborg. alltså den 26/12 gjordes det raket attacker mot övervakaren herr L. HÖRDE DET SJÄLV NÄR HAN NÖDANROPADE....

Carolin Evander sa...

Hela Midsommarkransen var rökfylld efter att ungarna lekt med raketer/smällare när jag körde in där på juldagen.

TimK sa...

Ja men då så.

Jag skrev nyss på annat håll till någon jag känner som är TL att det känns som om man bara gett upp i Rinkeby. Tydligen är det verkligen så. :-(

Dallerberg sa...

Men alltså det handlar ju inte om särbehandling, det handlar om att de är så jävla slöa att de aldrig gör något åt dåliga situationer förrän någon blivit allvarligt skadad eller dött. Skitungarna skjuter ju raketer in i biljetthallarna över hela jävla stan..

Jag personligen tycker de borde sluta dalta och bara stänga av hela jävla tunnelbanan på julafton och inte öppna den igen förrän den 3:e januari.

Arthur Brown sa...

Jag tror att fröken dallerberg har alldeles rätt! Det ska sluta dalltas och in med mera direkta följder, visserligen drabbar det oskyldiga också, men många av dom drabbade är kanske föräldrar, som då, mot förmodan, äntligen skulle kunna öppna ögonen och verkligen SE vad deras ungar gör!
God fortsättning, trots eländet, fröken dallerberg!