fredag 13 juli 2007

C14.

Som om det inte vore illa nog att man faktiskt var tvungen att jobba idag, så var dagen ett jävla kaos. Jag skulle iordningställa ett tåg i depån och gjorde detta, sen visade det sig att vagnmästaren blivit senil och gett mig fel tåg att fixa, så jag fick iordningställa ett annat tåg. Detta tåg var ett formidabelt C14 tåg(för de oinvigda, de som alltid brinner) med en gigantisk luftläcka under en vagn och en annan vagn var död, och om en vagn är död, då är två vagnar döda eftersom C14 är parkopplande! Men vad spelar det för roll, jag skulle ju bara köra evenemangståg, ett par gånger till Stadion fram och tillbaka för att fylla tåget med Metallica fans, vad kan gå snett?

När jag efter mycket väntan får köra ut ur depån så kör jag såklart fel och hamnar i tvättslingan. Great. Så jag får klättra ned och byta körände. På den sidan jag skulle klättra ned på fanns inga trappsteg så jag satte mig ned på hyttgolvet, tog tag i handtaget på hyttdörren och hängde mig ner. Ville inte hoppa och träffa rälen och vricka foten. Jag går till andra änden och först måste jag häva mig upp för att öppna hyttdörren eftersom jag är en dvärg. Sen när dörren ätligen gått upp gör jag ett nytt försök att komma in i hytten, vilket går bra tills jag tappar min ena sko och måste börja om. Under hela tiden bad jag en stilla bön om att inte tappa greppet och falla handlöst ned och träffa strömskenan... Tills slut kom jag upp och kunde köra in tåget.
Jag är nu helt svart av smuts (passande krigsmålning för Metallica fansen?) och har dessutom fått ett blåmärke på underarmen.
Så visst, händer det inget på jobbet så kan man ju alltid skapa sig ett eget helvete.

I dagens Svenska Dagbladet kan man läsa en insändare som en trafikant skickat in. Denne trafikant var på plats på T-centralen fredag förra veckan då den gravida kvinnan slängde sig framför tåget och blev halshuggen... Han skrev att det var en väldigt traumatisk upplevelse och han tackade polisen som hjälpte honom bearbeta detta trauma! Tur att han inte kör tunnelbana, grabben hade inte klarat sig en dag som tunneltågförare...

2 kommentarer:

Dallerberg sa...

Det är väl knappast ett kriterie att man ska klara av att se någon gå en våldsam död till mötes för att kunna köra tunnelbana? Står man lite olyckligt till på plattformen så kan man nog bevittna minst lika mkt som föraren..

Anonym sa...

Man ska klara att svinga sig som Tarzan, hantera folk som en förskollärare, gå upp i svinottan ena dan och jobba IN andra, utan att det påverkar ens utmärkta och säkra körning, Och sen ska det inte göra så mycket att nån stryker med ibland.
heh.