lördag 14 juli 2007

Grattis. Kanske.

Idrott är naturligtvis inget att skoja om (det är nämligen så förbannat tråkigt), men det här får man bara inte missa. Snopet. Om det inte vore så göteborgswitzigt skulle vi säga nåt om faran med finska pinnar, men vi hoppar (nästan) över det.

När man går in på iTunes Store tipsar de under rubriken ”Just for you” om musik som de tycker borde stämma väl överens med ens smak, och meningen är väl att man (förutom att shoppa loss) ska bli helt överrumplad (och helst lite imponerad) av träffsäkerheten. Grejen är att på mitt konto listar de artister som Magnus Uggla, Markoolio och Martin Stenmarck, så antingen har jag sjukt mycket sämre smak än jag trodde eller så behöver vi inte vara oroliga för att just Apple ska kunna läsa våra tankar.

Råkade zappa förbi ”Sommartorpet” där Ernst Kirchsteiger och Martin Timell snickrade tillsammans till skönsång av Per Gessle. Hatbloggen tycker att just det avsnittet (a.k.a. ”Avsnittet Från Helvetet”) vore en utmärkt plats för slutförvaring av kärnavfall. Snarast.

Nu gäller det att få några timmars stärkande sömn så att man orkar celebrera Hertiginnan av Västergötland hela lördagen! På Svenskans hemsida kan man svara på frågan om huruvida man tänker fira HKH Kronprinsessans födelsedag. Det skojigaste är inte att 15% tänkte ägna sig åt firandet när Hatbloggen kollade vid midnatt, utan att 3,7% ännu inte bestämt sig. Man undrar lite vilka aktiviteter de kanske kan tänka sig att möjligen överväga att eventuellt rata.

2 kommentarer:

Dallerberg sa...

herregud jag såg också det avsnittet av sommartorpet, förstörde hela min rast :(

Anonym sa...

Ja du, dom kanske menar ett det är den smak du borde ha...
Och ang Vickan vem FAN bryr sig..
JAG fyller år om några dagar och det är MYCKET viktigare. Det konstiga är att jag har inte sett någon undersökning om hur folk ska uppvakta mig eller om dom ens ska det.. Hur kan man glömma MIG?
Jag fyller ju dessutom 27 en väldigt speceill födelsedag. Man inser att man snart är 30 och att man är för gammal för att vara ung och för ung för att vara gammal. Den perfekta åldern för en kris. Som om man inte har nog med skit och misär? Ja så jävlar hoppas jag att det blir firande minst två timmar på SVT direkt från Villa Snövit och våra fantastiska ägor...