torsdag 5 juli 2007

Vattenfestival.

Onsdagen var ju hur fin som helst, solig och nästan varm, så jag bestämde mig för att ta en lång och stärkande promenad hem till Ön från Ropsten. Det var jättetrevligt och jättetorrt de första trehundra meterna, men mitt på bron stötte jag, något överraskande, på typ ett vattenfall som var på väg åt andra hållet. Till allas stora glädje hade jag på mig en gammaldags, helvit och kortärmad uniformsskjorta så efter ungefär 37 sekunder såg jag ut som en (på sååå många plan) vilsekommen deltagare i en wet t-shirt-tävling… Steg på lidingötåget vid nästa station, så därmed var ju all initiativkraft fullkomligt bortkastad.

Dagens Nyheter utnämnde idag mittenplattformen (pfd 3-4, för invigda) vid Liljeholmen till ett av stans vardagsmysterier. Hade tänkt länka till det, men artikeln verkar inte finnas på nätet, så ni får väl gräva fram ett pappersexemplar ur nån återvinningsstation om ni vill se vad de skrev.

Inga extratåg i trafik men rent bisarrt mycket folk i eftermiddagsrusningen. Fan, har folk inget bättre för sig än att åka tunnelbana mitt i sommaren? Har de så dålig fantasi borde de skämmas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stötte faktiskt på ett par pågar i mörby som frågade om tåget gick till fruängen. de hade enl uppgift inget bättre för sig än att åka tunnelbana. Frågade om datorer och tv-spel inte dög och nej det gjorde det inte....denna mänsklighet :-o

Anonym sa...

Man möter mycket lustigt... jag fascineras ständigt av de kunder som möter mig när jag ystert byter ände- ja, iförd uniform och med verktyg i hampan- med orden "Vet du när tåget ska gå?" Endera dagen tryter min enorma servicekapacitet och jag säger nej.
Kunder i matvaruaffärer brukar dock också närma sig mig- även då är jag iförd uniform- med orden "Jobbar du här?"
AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH!!!!!!!