onsdag 4 juli 2007

Tarragof.

Ikväll hade jag anledning att sms:a lite om opera, och upptäckte till min fasa att ordet ”Aida” inte var inlagt i mobilens ordlista! Tala om obildad telefon, jag menar, det handlar ju inte precis om Zemlinskys ”Der Traumgörge” eller Glass ”Satyagraha”, utan om ett verk vars namn borde vara inetsat i det allmänna medvetandet.

Än en gång visar Nordkorea vägen! Enligt nya riktlinjer utfärdade av Den Käre Ledaren måste kvinnor bära kjol och män får fem (5) frisyrer att välja mellan. Nu berättar vår västimperialistiska press inte uttryckligen vilka fem dessa är, men Hatbloggen ber till gud att mohikan är en av dem. Nordkorea är ju ett fascinerande land på så många plan. Den som vill förena nytta med nöje och lära sig lite om tunnelbanan i Pyongyang hittar läsning här.

Okej, operatitlar kanske är överkurs, men min mobil kan inte ens stava till ”varsågod”, utan föreslår utan att blinka ”tarragof”.

Alldeles riktigt, Hatbloggarna har varit lediga idag. Vi återkommer snart med mer tunnelbanerelaterat gnäll.

3 kommentarer:

Dallerberg sa...

jag hoppas att en av frisyrerna är afro.

Hatbloggen. sa...

Two down, three to go... Vad sägs om Bobby Ewing som nummer tre?

Dallerberg sa...

Åååh jaa fast Bobby Ewing är säkert en av frisyrerna på riktigt :D:D