onsdag 18 juli 2007

Testing 1,2,3...

När jag kom in i mässen idag blev jag uppmärksammad på att de hade monterat upp en liten megafon i det vänstra hörnet....
Syftet med denna megafon verkara vara att våra arbetsledare nu istället för att ringa ned till mässen för att få tag på oss, kommer att ropa efter oss via megafonen. Speciellt effektivt är det tänkt att det ska vara om något tåg står utan rastavlösning, så ropar de bara ut det, och det finns en liten knapp man ska trycka på för att kvittera att man hört utropet!!?

Inte alla har lagt märket till megafonen, och det har inte heller kommit någon information om hur det är tänkt att fungera. När jag hade rast idag så hördes det hur någon slog på megafonen, som om det var gud som talade, det hördes ett lågmält och tyst: "huum....hallå...Kaisa?"
Som sen byttes ut till mer högljutt "-..... Kaisa HÖR DU MIG!!??"
Folk i mässen stirrar ut i tomma intet, varifrån kommer denna röst och framförallt, vad vill den!?
Hatbloggen föreslår att vår arbetsgivare även installerar kameror så att arbetsledningen kan se oss och sen skrika i megafonen "-Du där, jag ser dig allt, det är tredje gången idag du gått på toaletten, det är inte produktivt, kom genast upp hit och förklara dig!"

Ett av de många vaktbolagen i Tunnelbanan har fått ny uniform. De ser ut som lingon hela bunten, med knallröda tröjor och det faktum att dessa vakter är lite runda gör inte saken bättre! Ja vad kan man säga, de syns ju, men de inger knappast respekt.

Hatbloggens världsbild ställdes idag på ända då vi såg en ensam Indier utan mustasch vid telefonplan...!

5 kommentarer:

Dallerberg sa...

hahaha det har alltid funnits en högtalare på markan, jag minns sist de försökte använda den. Vi var typ 5 reserver och Tomas ropade något ohörbart i högtalaren, sen ropade han en gång till och tillslut ringde han ner, kallade upp oss och skällde ut oss för att vi inte svarat som om vi var små barn :D

Efter det har jag inte hört den användas :D

Men förut fanns det ingen kvitteringsknapp..

Dallerberg sa...

jag tycker de är jättefina de nya g4s-uniformerna, skulle inte banga vinrött! Det är nästan så jag vill byte jobb

Anonym sa...

Tycker uniformen är bra, dom syns, förut när man rullade in till Centran gömde dom sig bland trafikanterna i brunt och grått. Reflexerna på byxorna är kanon...see you, cant hide...

Dom ser lite ut som frälsningsarmen eller Star Trek, det är som star wars sa, "det är bara gummiöronen som fattas".

880 90

Anonym sa...

Oh my... Fan vad ni är roliga..
Så se nu till att ni verkligen BEHÖVER gå på toa innan ni går..
Vad ni sen behöver göra där är väl en annan sak...

Världsrättaren

Anonym sa...

Jag såg vakterna en morgon på väg till Helvetet och tänkte först: Oj jävlar vad dom stack i ögonen när dom är färglada! och andra tanken var: Ett företag till som bytt uniform (mitt helvetet har just bytt till klargula tröjor).