tisdag 7 augusti 2007

"Öppna dörrarna annars..."

ppna dörrarna annars dödar jag dig, skallar jag dig, drar jag dig i håret, spottar jag på dig, sparkar jag på dig, knivskär jag dig, kallar dig hora, bryter benet på dig, anmälar dig, pissar på dig, kastar stenar på dig.... "
Våra kära kunder är så uppfinningsrika! De kan verkligen tänka sig att göra precis vad som helst för att få komma med tåget, förutom att komma i tid. Det trafikanterna dock tycks glömma, är att om de dödar oss, som de så ofta hotar med, så är ju sannolikheten för att de ska komma med tåget ganska liten.

Idag blev hatbloggen hotad till livet, och trafikledningen sa "Men du kom ju iväg i tid!" Hatbloggen tycker det är skönt att vår arbetsgivare har prioriteringarna klara för sig, jag menar, vi kör så gärna vidare, även fast vi har en kniv instucken i ryggen!
Dessutom är det ju obehagligt att vår arbetsgivare rekryterar trafikledare från samhall (läs bana 1). Som tur är hatbloggen beväpnad med kniv och gaffel...

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Så länge du har klar signal kan du köra vidare". Det var ett motto jag fick lära mig under min tid på Bana 1 och det efterlevde TLC väl...

Anonym sa...

Gaffel?! Var det inte det ni hade brist på? En kollega fick höra att hon var för känslig när hon avbröt spelet och köpte tillbaka brickorna när en av spelarna fick en hjärtattack, ska arbetare vara känslokalla robortar och ta vad som helst så länge spelet/tåget går vidare?