torsdag 16 augusti 2007

Fyra timmar i helvetet.

De senaste dagarna har mängder av utmattade gamla C14-tåg kommit ut ur vagnhallen, gjort en liten piruett på banan och återvänt in i depån efter att ha visat sig vara okörbara, så det var en hoppfull Hatblogg som på torsdagen hämtade ut åtta C14-vagnar i Nyboda för fyra timmars körning (nåja, vi ska ju inte överdriva, 3:57 för att vara exakt). Ni kan ju ana hur stor besvikelsen var när det visade sig att tåget fungerade utmärkt och under gynnsamma omständigheter (nerförsbacken mot Masmo) till och med kom upp i 80 km/h. Tack så jävla mycket, aldrig får man vara riktigt glad.

Hatbloggen var tvungen att besöka sin favoritmataffär vid Liljeholmen ikväll och lyckades orsaka ett mindre äppelskred i fruktavdelningen. Snart blir Hatbloggen svartlistad och portförbjuden på Konsum.

För en gångs skull tänkte vi dela med oss av en riktig solskenshistoria. Idag hörde nämligen en förbannad E av sig och berättade att hon varit på McDonald’s och beställt en vegetarisk hamburgare. Först fick hon vänta typ halva dagen, och när burgaren väl kom var den möglig. E klagade och fick en ny – eller ny och ny, den visade sig redan vara äten av. Så nu har E ätit på Donken för sista gången. Slutet gott, allting gott, säger Hatbloggen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jo visst, jag älskar att läsa om ert tragiska liv på 2an men fan va gött det va å kika på youtube å minnas sitt liv på 1an. Nästan så att jag börjar sakna att köra över lite patienter å boskap, men bara nästan. Tack för att ni länkade =)

Anonym sa...

Filmerna är så jäääävla bra... för att inte tala om musiken, Tack.
Länge sen man garva som igår...
Run for your liiifeee

tiarafeministen sa...

Man ska ju inte äta på Mc Donald's (speciellt inte om man är veggis), har man inte insett det i tid så får man ju ta den mycket tydliga hinten från högre makter (eller vad det nu kan vara).

Dallerberg sa...

Åh hahhahahhaha jag skrattade så jag grät åt filmerna :D:D:D:D

Anonym sa...

Till: Ola Bögen.
Kommer vi att vara lika dumma i huvudet den här gången också eller kommer vi att kunna klämma fram liiiite hat och cynism tror du?
Allt detta tönteri börja tära på mina nerver, jag pallar inte att vara lycklig märker jag. Å andra sidan när jag är så här lycklig mår jag fan illa över mig själv och har i allafall något att störa mig på. Jag säga bara fan för lycka.. Den suger, och tar antagligen slut snart...
Världsrättaren..

Anonym sa...

Oh snyggt på McDonald´s länken!!