tisdag 6 november 2007

Skärpning Hatbloggsläsare!

Kära Hatbloggsläsare!
Det värmer verkligen att ni är så ivriga och lämnar kommentarer på våra inlägg.
Men vi försöker själva hålla bloggen fri från personangrepp(offentliga personer och SL undantagna) och skulle uppskatta om ni gjorde det samma. Skriv gärna kommentarer, diskutera saker och säg gärna emot vad andra kommenterat, men försök vara civiliserade och ägna er ej åt personpåhopp.
Vi har tyvärr redan varit tvugna att ta bort en del kommentarer vars innehåll bara bestått av någon slags personhatskampanj. Fortsätter detta kommer Hatbloggen tvingas införa registreringstvång för att lämna kommentarer till våra inlägg.

15 kommentarer:

Dallerberg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Dallerberg sa...

Jag tycker gott ni kan spärra kommentarerna till endast registrerade användare iallafall. Det blir alltid en massa bråk när fegisarna får vara anonyma.

Dallerberg sa...

Säg goddag till mitt nya jag! Nu blir det bara snälla kommentarer MAN VILL JU INTE FÅ STRYK NÄR MAN KOMMER IN PÅ MARKAN!! :D

Med "snälla" menar jag att jag ska censurera alla svordomar, inget annat. Jag tänker fortfarande försvara mig med s....s j...a k.ks...rl...r och liknande och varje vecka kommer jag dela ut ett pris till den som lyckas gissa vad jag menar.

Men jag är lite ledsen, ända sen jag började på spårvägen har jag sörjt liljeholmen och markan och alla fina människor där som var så otroligt mycket bättre än alvik och mässen och folket där. Det enda som får mig att stanna där är själva JOBBET. Spårvagn är bra mkt trevligare än tunnelbana och det har INGENTING med ER att göra. Ni är underbara! Jobbet är skit. Och det är väl det den här bloggen handlar om? Nu vet jag ju inte vem denne "anonym" är men jag tror och hoppas inte att han talar för er allihop. Förutom när han skrev att jag är en f...a för det är ju uppenbarligen sant :D

Anonym sa...

tog hårt uppenbarligen i alla fall . mena inte att såra bara att du är en......

Anonym sa...

Är det "satans jävla kuksugarluder" du menar f...a?

Anonym sa...

Men ursäkta vad är det för fega pottsorkar som skriver här? Kan ni skriva ut era namn eller? Annars tycker jag faktiskt ni kan hålla tyst för det är ju inte direkt som att ni bidrar med något.
Slangily: jag tror inte ens pottsorken vet vem du är. Vem som än skriver på internet råkar ut för pottsork med vänner som bara ska trycka ner och bete sig illa. Jag tycker hemskt bra om dig och vi saknar visst dig på LIH, det märkte du väl förra helgen? Kram!
/Shaman på stan

Anonym sa...

Och vem fan är "Shaman på stan" undrar Krusty?

Arthur Brown sa...

En del kan säga vad dom vill härinne, en del kan inte det! Bara för att man inte har ett konto, så är man inte feg! Om man ger sig in i det här, ja, då får man tåla det.

Anonym sa...

Pottsork! Det hade jag aldrig hört förr! Underbart, det ska jag börja använda!

För övrigt verkar omloppstiderna behövas förlängas med tanke på kommentarerna här.

Anonym sa...

är det inte bättre för er alla att bara byta jobb.... sluta gnäll byt flytta far dit peppar,n växer ja sluta medan ni kan´ fattar inte vad problemet är bara sluta om det inte passar.. ni är ju så jävla duktiga. så det borde inte vara något större problem

Dallerberg sa...

anonym nr2: japp, den kanske var lite för lätt men jag har ju precis börjat. Seså säg vem du är nu så jag kan ge dig ett pris.

anonym nr1: Eh? Ursäkta, vad fan tror du egentligen? Jag har ingen aning om vem du är och kan därför omöjligt avgöra om du är någon jag faktiskt känner som kanske skojar eller vad. Räcker det inte med att trafikanterna skriker fitta och hora efter en, ska kollegorna börja nu också?

Välgöraren: Vad menar du? Det tar en minut att skapa ett konto på blogger, max. Och vad är det egentligen man ska tåla om man ger sig in i vad? Förklara tack.

Dallerberg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Dallerberg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
880 90 sa...

Låt mig säga såhär...
"Med Kunden i Centrum"

Då har vi inte tid att jävlas inbördes.

Dallerberg sa...

Alltså jag måste klargöra en sak, jag har inte ens läst de flesta av personangreppen de skriver om, de raderades innan jag hann läsa dem.
Jag läste fitt-kommentaren och skrattade och när O frågade om han skulle radera det svarade jag "NEJ!", sen skrev jag ett svar lite halvt på skoj. Att kommentarerna efter det blev raderade gör att jag tar för givet att de var grova och jävligt elaka?
Hade jag fått chansen att läsa dem själv hade jag antagligen kunnat avgöra om det faktiskt handlade om kollegor eller bara internet-mongon. Jag har varit användare i alldeles för många år för att bry mig om galningarna.

jag börjar misstänka att det inte alls handlade om någon "personhatskampanj" utan bara internet-mongon blandat med kollegor som ville retas lite. Men det är svårt för mig att veta när jag måste gissa mig till vad folk skrev..