fredag 23 november 2007

Strömbron.

På torsdagen buggade Hatbloggen sig själv i ett intressant statistiskt experiment för att ta reda på vilka som är de vanligaste meningarna man säger som tunneltågförare. Föga förvånande visade det sig att det är dörrstängningsrelaterade fraser som dominerar (nämligen ”Se upp för dörrarna!”, ”Dörrarna stängs!”, ”Släpp dörrarna!”, ”Men släpp nån gång då!”, ”Nej, det kan jag inte”, samt ”Det kan du vara själv!”). Lite mer överraskande var den sjunde vanligaste meningen, ”Jävla förbannade jävla brojävel!”, som vi skrek rätt ut i luften mellan två och åtta gånger varje gång vi körde över Strömbron. Den där bron kan aldrig vara bra för förarnas mentala hälsa med alla sina L-fällningar (och särskilt norrut, där nerförsbacke och duggregn är en vinnande kombination) – när får vi ett skyddsstopp på den?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Strömbron är nog inte bra för tågens hjul heller. Varenda tåg (i stort sett) drabbas av fällningar varje gång.

Så länge man inte fixar till detta kan man köra in på "summer" på stationerna. Jag menar, att få bort hjulplattor kan ju inte vara så högt prioriterat, då hade man åtgärdat detta för länge sedan.

Men detta "fenomen" kanske inte ingick som en av parametrarna för "Europas bästa kollektivtrafik"....

880 90 sa...

Trodde att dom vanligaste var:

"trippel snart"
"nä , jag måste köpa ut"
"har du sett dom nya tjänsterna?"

Dallerberg sa...

Den absolut vanligaste frasen på spårvägen är "Jävla idioter!!" och det skriks alltid rakt ut i skräck. Och det är då när man håller på att köra ihjäl folk som springer ut framför vagnen vilket händer ca 10000 ggr om dagen. Det används även när man håller på att krocka med en bil, fast då skriker man mer i ilska än skräck.

Anonym sa...

ja den bron är raka vägen till helvetet ty den leder söder ut . och norr ut me för den delen norr ut är det bästa för då får man bromsa in tio gånger extra och det är ju jätte kul. för ja har köpt en ny leverpastej i dag och en ost . så då det bra att det doppar för det gör inget för jag har mat för dagen . men det är inte alla som har . vi gnäller för att det doppar på strömbron när halva jordens befolkning dör i svält . är det inte lite löjligt är det inte....

Anonym sa...

ska lära mig stava lovar. så snälla dallerberg kommentera inte inlägget......hidel

Arthur Brown sa...

Har man trippel, så har man!

Dallerberg sa...

tarzan: hahahaha men jag hittade inte ett enda stavfel i det där inlägget! Jag hittade inga fel i budskapet heller, åh fast nu kommenterade jag ju iallafall.. förlåt :)

Dallerberg sa...

Jag har dubbel nu fast jag ska köra tunnelbana istället :(

880 90 sa...

Tarzan...men till den goda leverpastejen skall man väl ha en god öl.
Vi pratar ju trippel...

:O

Anonym sa...

"Nybohovshissen är ur funktion, meddelar SL vid lunchtid på måndagen." enligt SvD:s nätupplaga. -- Hur kan något som aldrig tycks fungera vara "UR FUNKTION"??

Anonym sa...

hissen ja den skulle bli en bra pissoar. för alla fyllon där i gången som våra kära väktare inte törs gå på annat än om dom är så jävla fulla att det bara är att lägga dom i våran personal trappa där . typ 2 timmar tills polisen behagar hämta dom små sötnosarna....

Dallerberg sa...

Jag det är så mysigt när man ska gå till omklädningsrummet och byta om så ligger det en gammal fullgubbe där i korridoren som skitit på sig (inte du tarzan du får ju vara där :D)