måndag 19 november 2007

Söndag före lön.

Följande inträffade på söndagen:
  • Affischklistrarna sittstrejkade inte på Strömbron.
  • En galen karl löpte inte amok med en slagborr vid Bredäng.
  • Vid Tekniska högskolan brann inte ett relärum med tusen röda signaler som följd.
  • Glädjerusiga bandysupportrar nödöppnade inte samtliga dörrpar på ett tåg vid Zinkensdamm.
  • Det infördes inte totalt bromsförbud på yttersträckor sedan det fallit 314 mm snöblandat regn på en timme.
  • Tunnelbelysningen började inte blinka psykedeliskt stroboskopaktigt.
  • Inga stora sprickor uppstod på bron mellan Danderyds sjukhus och Bergshamra.
  • Växlarna förfrös inte vid vare sig Ropsten, Fruängen eller Norsborg.
  • Katastrofportarna söder om T-Centralen drabbades inte av kortslutning och stängdes helt omotiverat.
  • Alla rulltrappor bytte inte plötsligt riktning.
  • Tunnelliggaren (1, 2, 3, 4, 5) höll inte inflyttningsfest i sin nya lya i tunneln söder om Midsommarkransen.
  • Ett rangeringståg spårade inte ur mitt över korsväxeln i Nyboda, varför ingångstågen fick parkera på vändbryggor över hela banan.
  • Klottrarna gjorde inte en simultan attack på tågen vid Fruängen, Norsborg och Ropsten.
  • I Mörbydepån snubblade inte en kollega på bryggan vid spår 4, bröt benet och blev liggande ett halvdygn tills trafikledningen upptäckte att vederbörande inte skrivit ut sig och skickade radiobilen att leta.
  • Trafikanterna tog inte upp en spontan demonstration vid Slussen till stöd för vardagens osedda hjältar, tunneltågförarna.
  • Polisen begärde inte förbikörning av Liljeholmen sedan Konsum rånats, så att alla avlösningar mellan 16.21 och 18.38 sprack.
  • Radiosystemet fick inte fnatt och tog in flygledningen vid Arlanda istället för trafikledningen vid Liljeholmen.
  • Inget annat heller. Överhuvudtaget. På hela dagen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

jo en fylla i mitt tåg som jag inte kunde anropa om i norsborg . för att det inte går att göra det där ute från plattform 2 v1an då alltså . skulle in i hallen med tur 3 vade väl tror ja . grönt jag fått för första gången på länge för att kunna gå före trafiktåget . men det sket sig som sagt fick ju gå och ringa då i stället . ja ja sen i aspudden fick ja vänta att väktarna skulle få ut det aset. men det gick jävligt sakta kan ja säga för han skulle sätta på sig sina stora kängor och full som han va gick det inge bra. så vi stog där kanske 5 6 7 minuter innan dom fick av det svinet. men va fan är det för fel på dom här rödklädda väktarna är dom utsända från frälsningsarmen eller va fan är det frågan om. kan dom inte bara dra ut den jäveln ur tåget när man står och väntar fy fan säger jag .......

Anonym sa...

det var som om hela stan hade gått å självdött...helt sjukt. Såna här lugna dagar blir man nästan tröttare än när det är kaos

880 90 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
880 90 sa...

Håller med Tarzan...

Har hänt flera gånger att man till slut fått ta handmicken och skrika att... "Nä nu får ni plocka av han"

Fan man vill ju hem.

Dom är ju lika mesiga som polisen.

Shasmosa sa...

Har alla utom jag fått bort den där mystiska, svarta rutan som täcker översta vänstra hörnet av texten? Jag HAR Firefox och Adblock... Vad ska jag göra, vill inte missa ett enda av HAtbloggens visdomsord...

880 90 sa...

Jag ser bara små bokstäver..loading

Dallerberg sa...

shasmosa: det var inga problem att ta bort den med adblock för mig? Dock fanns det ingen sån där flärp som det brukar finnas utan jag fick högerklicka bort den..