söndag 11 november 2007

Obehagligaste vändbryggan?

Okej, så Slussen är, enligt vår enkät, röda linjens äckligaste station. Kanske inte så förvånande med tanke på allt drägg som samlas där röda och gröna linjerna möter Saltsjöbanan och bussarna från en massa söderförorter (som för övrigt landar vid stans snuskigaste bussterminal). Slussen är uppsamlingsplats för såväl alla Söders krogbesökare som både fulla och bakfulla Finlandsbåtsresenärer, och på framförallt helgnätter förvandlas stationen till Stockholms största offentliga toalett. Dessutom håller hela den betongklump som är Slussen på att vittra sönder och glida ner i vattnet, så stationen (och vi med den) lever förmodligen på lånad tid.

Det urinstinkande och nerspydda Axelsberg, där förarna är levande måltavlor för allehanda prickkastning, blev god tvåa, medan det öde och kisskladdiga Masmo är tredje äckligast. Vid Aspudden bor tydligen bara knarkare, lattemorsor och små, äckliga klottrare, vilket räckte till en fjärdeplats. Att det långa, skumma, mörka, fuktiga Bergshamra hamnade längst ner på fem-i-topplistan beror nog mer på att de andra alternativen är så ruskigt äckliga än på att just den stationen är stans mysigaste ställe.

Nu är det dags för nästa enkät: Vilken är röda linjens obehagligaste vändbrygga? Vi har valt ut de fem ruskigaste alternativen bland de vändbryggor som oftast kommer till användning, så rösta nu duktigt. Motiveringar mottages gärna på kommentarsplats.

14 kommentarer:

Dallerberg sa...

Hm svårt!zinken är jävligt obehaglig eftersom det alltid låter som om någon går bakom en på bryggan där, men jag röstade på wallin iallafall eftersom det alltid luktar så jävla mycket piss där.

Anonym sa...

Östermalmstorg får helt klart min röst. Tänk er själva när ni kör in där och vid stoppbocken står det klottrare(eller zombies) och det finns ingenstans att fly för hela bryggan ligger insprängd i berget!

880 90 sa...

Zinken för det känns som om den svajar, lite som en båtbrygga...eller så är det nog jag som är ostadig

(Nej inga fler alkotester, tack)

Skojar bara...ehum

Anonym sa...

solklart axelsberg...satt där i vad som kändes som evigheter, då började ta mig fan krypa och prassla i skuggorna. att bli levande uppäten av något obskyrt tunnelbanemonster är inte riktigt min stora dröm.

beväpna förarna så vi kan skydda oss vid bryggorna.

Anonym sa...

Måste vara bryggan Gärdet, den som är i tunneln vid Ropsten. Den är ju så nära Liiidiingö!

Anonym sa...

axelsberg , för mig finns inga monster eller demoner inte på jobbet alla fall. men där finns en massa kolegor som drar järnet när man är ute och traskar där . och dom kör ju sååå jävla nära där.... hur fan stavar man till kolega. är det rätt eller ska det va ett t till ha ha ha

880 90 sa...

Jag är lite "lillgammal", när jag är på bryggan Axel då trycker jag på passöppna, när jag ser tåget komma slänger jag mig in i vagnen,
käck som man är.

(Fast då gäller det att man inte har tåget fullt med ungjävlar som trycker ut sig på bryggan och sen kastar sig framför det framrusande tåget, då blir man av med jobbet.)

Anonym sa...

bra ide där passöppna. men jag vill att folk ska va kvar där och förirra sej ut och bli ihjälkörda. inte mig emot och med dom kvarnar som finns i dag som ska mala färdigt. hinner ja dö innan nått straff föreligger mig....

Dallerberg sa...

Undrar om jag är den enda som alltid saktar in om jag ser att någon går på bryggan axelsberg?

Tarzan: Det stavas Kollega! :)

880 90 sa...

Det beror på vem som går där ;)

Ibland när ställverket inte lagt grönt mot Norsborg så kan man ju stanna till och snacka lite med den på bryggan.

880 90 sa...

Tarzan

Bara man slipper sitta på Hall,trött på bunkern...

gärna öppen anstalt så man får vila upp sig lite

:))

Anonym sa...

ja tänk att få fortsätta bygga upp denna vackra kropp. och få betalt för det också... tack M då vet ja kollega 2 L skall det vara

Anonym sa...

Zinken HELT klart.
Första dagen "på egen hand" fick jag vända där, och mycke riktigt, precis som alltid, lät det som om nån gick precis bakom mej.
Jag är framme vid mellanslaget där mot norrspår när jag vänder mej om för att titta, men det fanns ju ingen där, så klart. Pustar ut och tänker att nu är det bara några tiotal meter kvar till säkerheten, när jag hör en skrovlig röst bakom mej som ropar "hallå". I stället för att lägga benen på ryggen, vänder jag mej om igen och ser ett skäggigt ansikte som sticker upp huvudet ovanför bryggkanten. Snacka panikslagen jag blev, DÅ först vart det fart på fötterna och det kan inte ha tagit många sekunder förrän jag va framme vid hytten. Jag hörde ansiktet ropa bakom mej, han fråga hur mycke klockan va, men jag svara aldrig.
Det va säkert bara nån ofarlig uteliggare, men efter det så får jag frossbrytningar så fort jag blir ombedd att vända där......

880 90 sa...

Gubben har inte glömt dig...

Han väntar....En dag kommer du tillbaka till Ziiinkeeeen....

Muahaha