onsdag 17 oktober 2007

Hatbloggen AB.

Idag damp ett erbjudande från vår arbesgivare om att köpa aktier i företaget ned i Hatbloggens brevlåda.
Som L så fint uttryckte det, de är bara lurendrejeri! Veolia vill få sina anställda att känna sig delaktiga i företaget, med sina fjuttiga 4 aktier så kanske de arbetar lite bättre för det ger dem som aktieägare högre avkastning! Istället för se sig själva som en del av facket eller en del av förarna vill Veolia få oss att känna sig som en av dem.
Hatbloggen skulle hellre köpa aktier i både vapen och sex industrin innan vi köper in oss och blir en del av vår arbetsgivare.

Istället lanserar vi nu Hatbloggen aktien.
Kostnad: o kr
Avkastning: 0 kr
Risk: Sparken?

14 kommentarer:

Dallerberg sa...

Jag känner mig verkligen lurad alltså, jag gick på niten att köpa aktier förra gången för 1500 spänn. De är bara värda typ 5000 nu :((( skit också!! :((( *grinar*

Anonym sa...

TESTA systemet det går bra . lilla fröken s,,,,. då får du ännu mer pengar att slösa bort......

Anonym sa...

Varför köpa aktier när man kan köpa Karlovacko och få Hatblogg aktien gratis?

Anonym sa...

...och vad händer om Veolia nästa år förlorar Tunnebanan i Stockholm? Ska aktien går upp då?

...och vad hände om man är aktieägare och förare samtidigt. Om Veolia känner pengar på att sparka förare (du blir rikare ju, aktierna går upp) men du förlorar jobbet...vem är den riktiga vinnaren då?

Dallerberg sa...

jannis: När sparkade Veolia en förare senast för att tjäna pengar? Jag bara undrar.

Dallerberg sa...

FEMTUSEN KRONOR! YEEEHAAAWW!! (förlåt :D haha)

Anonym sa...

Och var köper man "Hatbloggenaktien"..? På markan?

Anonym sa...

slangily: Självklart kan de aldrig säga det men de gör det då och då. Speciellt när de har överskott. Just nu har vi tur, finns det brist men om vi ska ha överskott...du ska se.

Anonym sa...

slangily:
WOW..... FEMTUSEN RIKSDALER...
Inga planer på att dra sig tillbaka eller kanske gå ner på halvtid?
;O

Dallerberg sa...

jannis: aha.. det har inte varit överskott en enda sekund sen jag började jobba här så det kanske är därför jag aldrig hört talas om något liknande :D

Men om det skulle hända så kickar de väl 90:orna först? :D

Men aja jag orkar faktiskt inte diskutera saken, jag har aktier och är nöjd och det är såpass lite att det inte skadar mig om den faller. Och jag tror inte jag kommer få sparken inom någon nära framtid heller. Och solidaritet är ett ord som ger mig the creeps :D

Men du vet, jag dömer ingen, alla får ha sina åsikter och de flesta har en poäng. Mitt första inlägg skrev jag mest för att vara dryg :D

Dallerberg sa...

88090: hahahaha JO JAG TÄNKTE DET!!!!! Jag ska dra mig tillbaka till en söderhavsö någonstans. Och bara dricka parasolldrinkar resten av livet

Anonym sa...

slangily:
Jag hänkar på ;O

Anonym sa...

Men snälla! En utveckling på 234 % är lysande! Jag trodde att den första kommentaren var ironisk, men tydligen inte. Vad har ni för bild av aktiemarknaden egentligen? Trodde ni att ni skulle bli miljonärer efter att ha köpt för 1500 kronor?

Vad som är tråkigt är att ni inte enkelt kan sälja dem på svenska börsen, men mot en högre avgift kan man handla även på andra marknader på t ex Avanza eller Nordnet. Kontakta dem för att se om de kan hjälpa er eller för att få veta vem som annars kan göra det. Sedan kan ni återinvestera pengarna i mer lätthanterliga papper i Sverige. Har ni inte tid eller intresse att hantera det själva så kan ni sätta pengarna i en fond. Eller så kan ni behålla dem och se hur det utvecklar sig, men försök hålla koll på att de inte rasar innan ni säljer.

Anonym sa...

anonym...tack! tack så jättemycket för lektionen i aktiespar!!! Verkligen....ska ge mig ut å köpa ett gäng veoliaaktier på en gång..


*suck*

Ironi= klander eller förlöjligande under skenbart beröm (SAOL)