lördag 6 oktober 2007

Släpp dörren ditt jävla as!!!

Fredagsnatten flöt på hyfsat bra för Hatbloggen tills det var sisådär 20 minuter kvar av nattens arbete.

Först kom en ganska stilig medelålders man fram vid T-centralen och frågade på norrländska om mitt Fruängståg gick förbi Bredäng. Hatbloggen skakade på huvudet och sa att det var nästa tåg, varpå mannen i fråga lägger sin stora kalla hand på hatbloggens kind, tar tag i den som man gör med gulliga ungar, och utbrister:"-Du var då allt fin du!"
Hur i helvete reagerar man på det?

Tre stationer senare vid Mariatorget, står Hatbloggen och stänger dörrarna när en galen tonårskille kommer springande och tar tag i hyttdörren och försöker tränga sig in. Hatbloggen reagerade snabbt, lyckades dra igen hyttdörren med händerna och samtidigt utbrista -"Släpp dörren ditt jävla as!" Och visa fingret såklart.

Som kvinnlig förare får man utstå samma jävla skit som alla andra förare, man blir spottad på, sparkad på, utskälld och verkar vara allmänt gods. Jag menar, folk verkar tro att bara för att de löst biljett så har de rätt att göra vad som helst med både tunnelbanan och dess personal.
Som kvinnlig förare finns det ytterliggare en dimension och det är att vi också är konstanta sexobjekt! En blick eller två kan man stå ut med, men gubbjävlar som tafsar???

Hatbloggen är riktigt jävla förbannad, för vi vill varken behöva utstå fysiska kärleksförklaringar eller fysiskt våld från trafikanterna. Men det var jävligt skönt att idag äntligen få kalla trafikanterna vid sitt rätta namn, -"Släpp dörren ditt jävla AS!"

11 kommentarer:

Dallerberg sa...

Om du slutar vicka på rumpan hela tiden kanske de slutar tafsa! :D

Nä men det där med att GÅ UT och stänga dörrarna har jag avskytt sedan dag ett. Hade man sluppit det hade jag troligtvis varit kvar i tunnelbanan. Jag fattar inte hur de kan tycka att man ska ut bland psykopater och utföra något som tydligen får 90% av stockholms befolkning känna blorvittring. Av någon anledning.

Anonym sa...

Som hatbloggen vet hände exakt samma sak mig vid alby för ett tag sedan. Det är strålande att hatbloggen använder sig av samma metod som jag! Man gör ju sitt bästa för att vara en bra förebild:)
Puss på er på min c6h-fyllda namnsdag!

Anonym sa...

Kan nog själv sakna den där dimensionen att vara ett konstant sexobjekt. Det där att någon tar på en när man ska stänga dörrarna.
Det skulle vara roligare att gå till jobbet då tror jag, förena nytta med nöje.
Ja ja...vad är en bal på slottet...

Anonym sa...

88090: jo, det låter väl förvisso roligt, om man bara själv fick bestämma vem som fick ta på en. Tyvärr är det alltid de totalt ointressanta som gör det.
Men som sagt, du har en poäng :-)

Anonym sa...

Jag skulle vara tacksam om det var nån överhuvudtaget...anyone
på betald arbetstid. :)

ps. hajjar vad hatbloggen menade och bra rutet.

Dallerberg sa...

Jag har iofs aldrig blivit varken spottad eller sparkad på, eller för den delen blivit utsatt för något som helst våld. Tror inte det händer så ofta. Däremot var det en som hällde kaffe på mig en gång. Och en annan gång kom det en äcklig man bakifrån vid centralen och smekte mitt hår. Sjukt vidrigt.

Det är så skönt att sitta i min upphöjda tron, omgiven av glas och styra dörrarna med flaggpinnen! UNDERBART SÄGER JAG! Jag kommer aldrig tillbaka! ALDRIG! :D

Dallerberg sa...

(om de inte försöker tvinga mig att gå konduktör. Då kommer jag tillbaks :D)

Anonym sa...

Ja men saknar du inte närkontakten med "kunderna", blickar, ögon som mötas...?

Dallerberg sa...

88090: hahahaha nä :D men ögonkontakt med kunder har vi på tvären också, de tittar lika vädjande på mig när de kommer springande. Skillnaden är bara att jag kan stänga ut dem utan att riskera varken skäll, stryk, spott, "hora" eller att de försöker klösa upp hyttdörren! Däremot den gamla klassiska "Sparka/slå på hyttdörren/fönstret" har vi ju också men det har bara hänt mig en gång. EN gång på 4 månader! :D

Anonym sa...

slangily! Jag har äntligen lärt mig trafikantblicken....du är en bra lärare :D

Dallerberg sa...

ginnie: hahahaha strålande! Men vem fan är du? :D