Dagen iända har det sniffats fram och tillbaka på alla möjliga stationer efter vad som möjligen kan vara brandrök. Trafikledningen har bett förare efter förare att kontrollera stationerna och har skickat ut befäl och spärrvakter för att göra det samma. Visst är det bra att veckans alla händelser fått ledningen att vara uppmärksamma(inte som den gången trafikledningen utbrast :"Hoppas inte brandalarmet går!") men är det inte lite väl mycket? Fast å andra sidan ser Hatbloggen fram emot den dag då ett stackars trafikbefäl går ned i tunneln för att sniffa lite och hittar ett bål lika stort som till Valborg.
Idag var det strömlöst(igen!) men mellan Telefonplan och Liljeholmen norrut denna gång. Första stoppet varade i 40 minuter och det sattes in ersättningsbussar. Sen var strömmen tillbaka för att sen försvinna igen ett antal gånger under kvällen. Två tåg som var fast ute i Fruängen fick köra motspår hela vägen tillbaka till Liljeholmen, och när de väl kom fram hade strömmen såklart kommit tillbaka.Hatbloggen undrar om det bara är vi som märkt att trafiken bara flyter i små små små korta episoder, för att under större delen av trafikdygnet stå stilla. Kan vi ens kalla detta för trafik?
Hatbloggen läste idag om att SAS kräver skadestånd av Bombardier pg.a Dash planen. Vi förare tänker självfallet också kräva skadestånd för den sveda och värk vi får bara av att köra dessa C20 tåg! Och om C20 är byggt av samma matrial som Dash planens landsningställ så borde vi förare få ännu mer skadestånd än SAS, ett C20 tåg tar ju faktiskt 1500 pers fullastat, till skillnad från Dash planens ynka 80.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
6 kommentarer:
Inför morgondagens avstängning av sträckan lih-frä (eftersom de verkar stänga av varje dag?) så tänker jag informera mina trafikanter "Som vanligt är det stopp i trafiken mellan liljeholmen och fruängen, bussar ersätter"
Förövrigt går det rykten i Alvik att en förare på bana 2 har fått sparken (eller eventuellt bara blivit avstängd) för att han kört plattor på tågen med flit. Detta skulle ha hänt förra hösten. De upptäckte att han gjorde det efter att ha kollat i alla tågs datorer hur fort de har körts etc..
Enligt rykten då. Från Alvik :D
Ja Alvik ja ...he he ;)
Där går rykten varma året runt
Hahaha...mycket kan hända men att någon skulle få sparken för att man har kört plattor...stämmer inte...
jannis: nä jag tog informationen med en nypa salt :D
Skicka en kommentar